UniCa UniCa News Avvisi Seminario sulla fusione nucleare

Seminario sulla fusione nucleare

Autore dell'avviso: Barbara Cannas

12 maggio 2022
17.05 15-17 Aula G_TA - ex Aula Mocci, Edificio G Introduction to thermonuclear fusion -

Marcin Jakubowski - group leader at Max Planck Institute for Plasma Physics working on divertor physics in magnetic fusion devices. Obtained PhD at the Ruhr University of Bochum in 2004. He made research on the plasma edge at major fusion devices in the world: JET, DIII-D, Wendelstein 7-X and LHD.

Introduction to thermonuclear fusion - One of the main challenges of humankind is the ever increasing demand for energy, which up to now relied on burning fossil fuels. Thermonuclear fusion - the reaction, which powers our Sun - will help to obtain energy without high cost for the climate and environment. The most advance line of research is based on magnetic confinement, where hot burning plasma is confined by the magnetic field. The lecture will discuss basics of thermonuclear fusion and major fusion experiments.

Per partecipare al team in modalità online, il codice Microsoft Teams è: zts0wx3

Per partecipare in presenza: Aula G_TA - ex Aula Mocci,  Edificio G

31 dicembre 2022

CONCORSO ''UN'IDEA PER IL FUTURO'' per favorire l’alfabetizzazione previdenziale delle nuove generazioni rispetto all’importanza della pianificazione finanziaria di lungo termine. SCADENZA PROGETTI: 31 DICEMBRE 2022