UniCa UniCa News Notizie Text Mining and Sentiment Analysis

Text Mining and Sentiment Analysis

Seminario del prof. Yucel Saygin (Sabanci University, Turchia)
05 aprile 2012

La Scuola di Dottorato in Scienze Matematiche e Informatiche dell’Università di Cagliari organizza il seminario del prof. Yucel Saygin "Text Mining and Sentiment Analysis". Il seminario si svolgerà in lingua inglese, il giorno giovedì 5 aprile 2012, dalle 9 alle 13 nell’aula F del Dipartimento di Matematica e Informatica, in via Ospedale 72 (piano terra). Il corso e’ aperto a tutti gli interessati, inclusi gli studenti delle lauree magistrali.

Data mining deals with extraction of useful knowledge from various data sources. Textual data is one of valuable data sources for data mining which is getting more and more popular especially among the companies who would like to know what their customers think about their services and products. In fact, one can tap the opinion of people about a current issue by just analyzing the tweets related to that issue. In general sentiment analysis tries to understand what people think about a specific issue through text mining and natural language processing techniques. In this course, we will do a review of text mining techniques, and study sentiment analysis.

Yucel SayginYucel Saygin is an Associate Professor of Computer Science with the Faculty of Engineering and Natural Sciences at Sabanci University in Turkey. He received his B.S., M.S., and PhD. degrees from the Department of Computer Engineering at Bilkent University in 1994, 1996, and 2001, respectively. His main research interests include data mining, and privacy preserving data management. Yucel Saygin has published in international journals like ACM Transactions on Database Systems, VLDB Journal, IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, IEEE Transactions on Engineering Management, and in proceedings of international conferences. He co-chaired various conferences and workshops in the area of data mining and privacy preserving data management. He is currently the coordinator of the MODAP (Mobility, Data Mining, and Privacy) project funded by EU FP7 under the Future and Emerging Technologies Program.

Prof. Maurizio Atzori
atzori@unica.it